lørdag den 24. september 2011

Ændre spørgsmålene i dine bønner og det kan ændre dit liv.

Tanke givet til gudtjenesten (nadvermødet) i Odense.

Jeg vil gerne benytte lejligheden dele et lille åndeligt budskab om bøn.

Jeg læste en overskrift for nylig der fangede min nysgerrighed og som jeg har tænkt en del over, den lød:
"Ændre spørgsmålene i dine bønner og det kan ændre dit liv."

ældste Richard G. Scott fra De Tolv Apostles Kvorum sagde i en tale under overskriften  »Stol på Herren«.
»Netop som alt synes at gå godt, dukker udfordringer ofte op i hobetal på én gang.
Han sagde, at spørgsmål såsom »Hvorfor skal det overgå mig?« eller »Hvorfor skal jeg lide sådan nu?« fører os ind i blindgyder.
I stedet foreslår ældste Scott, at vi stiller spørgsmål som:
»Hvad skal jeg lære af denne oplevelse?« »Hvem skal jeg hjælpe?« og »Hvordan kan jeg huske mine mange velsignelser i svære tider?«

Ældste Bednar fra de tolv apostles kvorum som talte i kirken på Maglegårds Alle i forrige uge kom også med et eksempel. Hvis du er syg, sagde han, så istedet for blot at bede Gud tage sygdommen væk, kan du måske spørge hvordan du kan vokse, lære og udvikle dig i situationen.

Jeg læste også historien om en far hvis søn var på afveje. Faren tryglede Gud om at give ham kraft til at ændre sin søn og få ham tilbage på den rette sti.
Engang da han bad, hørte denne far en klar stemme i sit sind som sagde. "Nej det er ikke min måde, jeg giver dig ikke den kraft, din søn ved hvad der er det rigtige, og han vil lære af sine forkerte valg."  og det gik op for faren, at han bad om at fratage sin søn hans handlefrihed, noget som Gud ikke engang gjorde ved nogen som helst af sine børn her på jorden.
I stedet begyndte han at bede om, at han måtte være et godt eksempel for sin søn, for det der var sandt og godt, og bad om evnen til at vise sin søn, hvor meget han elskede ham.

Gordon B. Hinckley talte også om at ændre vore bønner og det var mht missionærarbejde, han sagde:
"Det vil være en stor dag, når vore medlemmer ikke blot beder for missionærerne over hele verden, men beder om hvordan de selv kan hjælpe missionærerne der tjener i deres eget område."

Der er en dame der fortalte, at når hun føler sig fastlåst og at hun ikke kommer nogen vegne. Så spørger hun tit Gud i sine bønner: Kære Gud stiller jeg de rigtige spørgsmål?? Hvis ikke, så velsign mig med forståelse og klarsyn, så jeg kan stille de rigtige spørgsmål.

Jeg vil gerne slutte med et par små bønnecitater som har gjort indtryk på mig:

"Den der rejser sig fra sin bøn som et bedre menneske, hans bøn er besvaret."

og så en af Søren Kirkegaard:
 
"Bønner ændrer ikke Gud, men det ændrer ham der beder."

I Jesu Kristi navn
Amen


Føler Gud vores smerte? Læs en mormons svar her: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar